FSHD Daniel

Därför är VARFÖR alltid viktigare än VAD

Varför skulle någon vilja lyssna på mig? Vad har jag att bidra med? Vad har jag att säga som andra inte redan sagt och vet om? Det finns tusentals människor med spännande och intressanta bakgrunder och tankar. Varför skulle jag vara så speciell? Varför skulle någon vilja lyssna på mig?

Idag är jag väldigt kritisk mot mig själv. Idag tvivlar jag på mig själv, saknar självförtroende och är rädd. Jag ifrågasätter allt jag tänker och vill göra. Varför skulle det jag vill göra vara tillräckligt bra, eller bättre än andra? Det känns som att jag inte skulle bli nöjd med vad jag än skulle svara mig själv, haha!

Oftast har jag ganska höga krav på mig själv, och även om det är bra på många sätt som jag trivs med, så kan det också lätt bli en negativ sprial i mellan åt. Att jämföra sig mycket med andra och vara för kritisk mot sig själv, kan göra att man lätt spårar ur och tappar sig själv längs vägen. Då måste man stanna upp, backa och försöka hitta tillbaka till sig själv igen genom att ställa sig själv frågan: Varför gör jag det här överhuvudtaget?

I slutändan är svaret på den frågan allt som betyder något. Är jag tillräckligt motiverad och nöjd med mitt eget svar på den frågan? SOLKLART JA! Då finns det ingenting att tvivla över, då är det bara att köra!

Jag tror på att hjälpa andra människor. Jag tror på att dela med sig. Jag delar mer än gärna med mig av mina tankar och erfarenheter om det kan vara till hjälp för någon annan. Om min öppenhet kan hjälpa andra på något sätt är det helt fantastiskt. Ingen blir gladare än jag.

Trevlig helg - Ha de gött

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress