FSHD Daniel

Livet = Kämpa

Jag kan ofta tycka att det är väldigt jobbigt att leva. Sjukdomen i sig är väldigt krävande att leva med, plus att det känns som att den skapar oändligt många nya problem så fort jag ska göra någonting. Ibland känns det som att problemen blir för många och att det inte är värt det. Ibland tänker jag att jag inte orkar kämpa längre, och att det hade varit mycket skönare och bättre att bara ge upp...

Bryta ihop, samla sig, upp på fötter och hitta riktningen igen, gång, på gång, på gång... Det är, vad jag tror, mycket av vad livet handlar om. Att lägga sig och ge upp när det är motigt, är väldigt lätt att göra. Hur lätt det än må vara, klarar jag inte av det. Inom mig, finns det någonting annat som måste få komma ut... 

Det gäller att inte ta något för givet och ha fokus på vad du anser är viktigt i livet. Även för fullt friska människor, kan vad som helst hända när som helst. Uppskatta de små ljusglimtarna. Jag tycker det är bra att vara ambitiös, men det är oerhört viktigt att lägga ribban på en realistisk höjd och att man är nöjd med det. För mig själv, handlar det mycket om att fokusera på det jag kan göra, istället för inte kan göra. De saker jag kan göra kan tyckas få, men de sakerna gör jag riktigt bra och det gör mig själv nöjd! Jag är en driven, aktiv person som älskar att göra och uppleva saker. Det finns inom mig. Det är den personen jag är född till att vara. Det är den jag är.

Hur mycket jag än vill ge upp ibland, klarar jag inte av det mer än för en stund. Hur tungt det än är och hur mycket jag än får kämpa, är det ingenting i jämförelse med att inte få utlopp och vara den personen jag är och kan vara!

Ha de gött!

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress