FSHD Daniel

Totalt livrädd, men jag vågade!

Nu är jag helt slut både psykiskt och fysiskt. Vilken galen kraftansträngning jag har gjort idag... Det krävdes väldigt mycket av mig på flera plan för att orka göra det, men nu är jag väldigt nöjd med mig själv att jag gjorde det och förhoppningsvis blir det roligare nästa gång.

Att göra en förändring i sitt liv, är inte alltid så lätt som man skulle vilja att det skulle vara. Det kan även gälla sådant som man egentligen verkligen vill göra. Det kräver ofta väldigt mycket mer av sig själv än vad man tror. Men om man vill framåt måste man våga att utmana sig själv. Man kommer ingenstans om man fortsätter att gå i samma fotspår.

Idag utmanade jag mig själv riktigt ordentligt. Idag började jag ÄNTLIGEN med något som jag velat göra länge men som jag både varit väldigt nervös och rädd för. Idag började träna vattengymnastik. Det låter kanske inte som en stor grej, men för mig är det enormt. Att jag ens vågar sätta mig själv i osäkra situationer, som att bada med allt vad det innebär, efter alla gånger jag redan skadat mig på grund av min sjukdom är stort för mig. Idag tog jag mig förbi säkert tio mentala spärrar. Inre styrka kan flytta berg.

Ha de gött!

Hyffsat väder!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress