FSHD Daniel

Mitt huvud behöver semester

Jag har kämpat för att få den hjälp jag behöver ungefär ett år nu. Det är som ett maratonlopp som aldrig vill ta slut och de senaste veckorna har varit brutalt intensiva. Jag har pratat med handläggare, chefer, arbetsterapeuter och sjukgymnaster femtioelva gånger och haft möten till förbannelse. Hur är det meningen att man som sjuk ska orka allt det här? Jag har tillräckligt med jobb för att kunna anställa en sekreterare på heltid.

Processen går långsammare än långsammast och det riktigt tråkiga är att allt sådant här kostar bara energi. Än så länge har det kostat ändlöst mycket mer än vad det har smakat. De senaste veckorna har det här tagit det mesta av min energi. Att jobba, gå ut, laga mat eller träna är ingenting i jämförelse med alla dessa jobbiga samtal och möten varje vecka. Det är så synd att den här skiten ska suga ur all energi jag har i kroppen. Efter de här senaste veckorna är jag mentalt helt slutkörd. Mitt huvud skulle behöva åka på semester.

Ha de gött!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress