FSHD Daniel

Bryta mönster

Jag tror inte man själv förstår hur utmattad och urholkad man egentligen är, innan man faktiskt har gjort ett riktigt avbrott och på riktigt brytit ohållbara mönster. Man tror att tröttheten ska ”gå över” eller att man orkar fortsätta bara om man tar en dag ledigt, men för mig har det bara varit tillfällig, konstgjord andning.

Det känns som att flera kilo sten har lyfts av ifrån mina axlar. Har under hela helgen känt en sådan lättnad över att inte behöva ha den pressen och stressen över att jag alltid, varje vecka måste orka med ett jobb utöver allt annat. Just nu känns det väldigt bra. Ska även ta tillfället i akt och ta tillfällig semster ifrån alla vård- och kommun möten. Jag har haft möten med vården eller kommunen i princip varje veckan hittills under 2019. En-två veckor utan möten kommer vara otroligt skönt. Det behöver och förtjänar jag!

Ha de gött!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress