FSHD Daniel

Tre månaders sjukskrivning och semester

Idag har jag varit heltidssjukskriven i tre månader. Kan inte fatta att tiden gått så fort. Det är sommar, oftast varit gött väder och jag tycker jag förhållandevis mår väldigt bra. Det är och har varit sjukt bra för mig att ta dagarna som de kommer, framförallt nu på sommaren med fint väder. Snittar säkert ett par timmar ute per dag när det är bra väder, det är riktigt härligt! Det är väll bland annat därför som jag tycker att tiden gått väldigt fort antar jag.

Många undrar hur det går att vara hemma och framförallt om vad jag gör på dagarna. Tycker den frågan är lite konstig och ibland vet jag inte riktigt vad jag ska svara, haha. Självklart är det absolut inte roligt alla dagar och vissa dagar krävs ganska mycket disciplin för att inte fastna för länge framför datorn, men annars gör jag väll inte direkt något annorlunda jämfört med vad många andra gör. Känns nästan som att folk försöker fiska lite och det verkar som att många förväntar sig något i stil med att jag börjat sticka och virka eller något, haha. Det gör verkligen ingenting att folk kan vara lite nyfikna, men det tyder ganska mycket på att många inte har en aning om vilket sorts liv jag lever.

I stort sett allting tar längre tid och är mycket mera energikrävande för mig jämfört med en frisk person. Saker som att kontrollera kroppen och hålla balansen för att gå, stå, gå på toaletten och äta flera gånger per dag kräver väldigt mycket energi. Jag tror att majoriteten av människor knappt tänkt en tanke på att sådant ens kan vara jobbigt och energikrävande över huvud taget.

Så de på pappret tio timmarna i veckan som jag är mer ledig nu jämfört med förut, gör inte att jag får väldigt massa dö tid över eller så att jag kan skaffa mig någon ny stor hobby. Jag sover mer, vilar mer och försöker spara energi för att ha större möjlighet att göra det jag vill och kan när jag orkar. Och vad jag gör på dagarna är samma saker som jag gjorde när jag jobbade. Jag försöker göra så mycket jag kan i hushållet, jag läser sporten, lyssnar på fotbollspoddar, försöker vara ute någon timma per dag, träningscyklar 3-4ggr i veckan, spelar FIFA, spelar football manager och försöker baka bröd en gång i veckan. Jag gör samma saker som många andra gör, men jag orkar tyvärr inte göra mer och inte alls lika mycket jämfört med majoriteten av människor, som gör allt det här utöver sina arbeten.

Denna fredag har vi väntat på. Idag får Carro äntligen välbehövlig semester och då tar jag officiellt semester med. Underbart är ordet!!

Ha de gött!

Nu är det semester!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress