FSHD Daniel

Andra människor

På fredag har jag varit heltidssjukskriven i 5 veckor. Jag visste att beslutet var rätt. Jag har inte mått så här bra tidigare i år som jag mår nu. Jag visste att beslutet var rätt, men ändå sköt jag på det ända in i det sista. Jag har vetat hela detta året att jag kommer behöva göra det här, men ändå har det tagit emot väldigt mycket att verkligen göra det.

Varför? Jo, till en stor del på grund av hur andra människor reagerar och beter sig. Jag själv har nog varit mentalt förberedd närmare ett år på att jag kommer tvingas sluta jobba snart. Jag har skjutit på det så länge för att nu blir jag ännu mera onormal eller speciell än vad jag redan är. Jag vet verkligen inte vad det är som folk har problem med, men någonting är det. Att vara kroniskt sjuk, att ha en muskelsjukdom, att inte arbeta osv. Det måste verkligen vara helt sjukt ovanligt och fullständigt ofattbart enligt många människor. Jag vet verkligen inte vad det är men jag identifierar inte mig själv med min sjukdom eller vad jag arbetet med tidigare i livet. Eller är det det som de flesta människor gör eller vad? Jag fattar ärligt talat ingenting och blir förbannad på mig själv över att jag påverkas av den här skiten.

Ha de gött!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress